Biblodrama Hopp

Kyrkorna i Lerum inbjuder till en serie bibliodrama-tillfällen. I allhelgonatid och runt Lucia, som är två stora och fina helger, vad säger texterna oss? ”Jag ser ett kors och hör en viskning: Var inte rädd det finns ett hopp”.

Två tillfällen som har minst en sak gemensamt = hoppet.

NÄR
29 oktober,
Aspenäs kyrka, Strandvägen 27, LERUM
Tid: 09.30–12.00

NÄR
12 december
Equmeniakyrkan, Brogårdsvägen 3, LERUM
Tid: 18.30–21.00

Kom och var med!
Inga förkunskaper krävs – varken om bibeln eller om bibliodrama. Bibliodrama är inte teater, men en spännande form av bearbetning och gestaltning av bibeltexterna. Man kan kalla det en metod för bibelupplevelse. Genom till exempel improvisationer, musik, måleri och samtal närmar man sig en text i grupp. I bibliodrama är vi med i spelet, samtidigt som vi betraktar det.

LEDARE:
Camilla Malm Samuelsson,
pastor i Equmeniakyrkan.

Susanne Lindström,
församlingspedagog och
bibliodramaledare.

För mer information och anmälan:

Anmäl dig till någon av oss:
Susanne Lindström,
0302-522 579, mobil: 070-248 11 70
e-post:
susanne.lindstrom@svenskakyrkan.se

Camilla Malm Samuelsson

Anmäl dig gärna.
Det går bra att komma med kort varsel, men ring om du vet eller tror att du kommer.

Ingen kostnad.

Enkelt fika till självkostnadspris på båda ställena.

Arrangörer: Lerums församling och Equmeniakyrkan i Lerum samt Studieförbundet Sensus.

15 september, 2018