Gilla lägret

I somras var delar av församlingen på tillsammansläger på Liljeholmens folkhögskola i Östergötland. Det var ca 200 deltagare där ungefär hälften av deltagarna var under 18 år. Det är hoppfullt och ett tacksägelseämne att se dessa barn och unga och deras föräldrar få en plats i församlingens gemenskap.

Vi bär med oss många härliga, roliga och fina minnen ifrån den gården och den veckan som vi får ta med oss hem till Lerum och till hösten som ligger framför. Där på lägret såg jag allt det som jag drömmer om för en församling. En gemenskap med människor som skrattar och gråter ihop, en gemenskap som möts över generationsgränser där man får dela livet precis som det är just nu. En gemenskap som styrker och bär varandra och som är intresserade av varandra. En gemenskap
som är generösa mot varandra och unnar sina vänner och ”medvandrare i Kristus” det absolut bästa.

Så kära vänner och ”medvandrare i Kristus”, låt oss fortsätta på den vägen in i evigheten.

Oscar Molneryd,
pastor med barn och ungdomsinriktning

15 september, 2018