Anställning med inriktning barn- och ungdomsverksamhet

Vi söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla vårt barn- och ungdomsarbete!

Vi vill att du som söker

• har en personlig tro på Jesus
  • ser barn och ungdomar som en viktig del av kyrkan
  • vill få andra att växa
  • skapar engagemang och inspiration
  • kan både arbeta självständigt och tillsammans med andra

Vilka är vi

Vi är en välkomnande kyrka med engagerade ledare och medlemmar.
Vår kyrka ligger i centrala Lerum och vår friluftsgård Blomsholm ligger strax utanför Lerum vid Stora Härsjön.
Vårt arbete med barn- och ungdomar riktar in sig på åldrarna 4 till 25 år. Det är just nu söndagsklubb, söndagsklubben XL, scout, familjescout, tonår, konfirmation och pluggstuga.
Vi vill utforma vår verksamhet tillsammans med dina och våra medlemmars gåvor och intressen som tex musik, idrott och rörelse, e-sport, drama eller skapande.
Till vår kyrka kommer många barn och ungdomar som inte har kyrklig bakgrund, bl.a till vårt konfirmationsarbete. Detta vill vi arbeta vidare med för att än mer vara en central del för människorna i Lerum. Vårt arbete med barn och ungdomar är en viktig del i detta.
Läs mer om kyrkans liv och gemenskap på vår hemsida, equmeniakyrkanlerum.se.

Tjänstens innehåll

Du kommer att jobba med ungdomsverksamheten vilket innebär att skapa relationer, gemenskap och hänga med ungdomar under kvällar och helger.
I tjänsten ingår också arbetsuppgifter där du samordnar verksamheten, entusiasmerar och får utrymme att tänka nytt.
Du kommer ingå i ett arbetslag, bestående av pastor (100%) och diakon (50%) men också arbeta tillsammans med ideella ledare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till lägre tjänstgöringsgrad om önskemål finns från dig. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse.

Vi erbjuder

Fortbildning, handledning, mentorskap och friskvårdsbidrag.

Ansökan

Skicka din ansökan med CV och personligt brev där du beskriver vad du kan bidra med utifrån dina gåvor och intressen till ansokan@equmeniakyrkanlerum.se senast den 31/5. Intervjuer sker löpande.

Har du några frågor eller vill veta mer så hör gärna av dig till oss:
Thomas Söremo, ordförande församlingen 076-047 67 51
Andreas Olausson, ordförande Equmenia 076-546 05 00