Pärlan

Vi är en enskild förskola som finns på bottenvåningen i Equmeniakyrkan Lerum. Vi erbjuder heldagsomsorg för barn mellan 1-5 år. Vi har egna lokaler med fönster mot vår inhägnade gård. Vi har även förmånen att kunna nyttja kyrkans lekhall och mysrum.

Vi har en avdelning med i dagsläget 17 barn. Vi strävar efter en så liten grupp som möjligt då vi upplever en fördel av att arbeta nära alla barnen och även föräldrarna. Vi arbetar givetvis utifrån förskolans läroplan och följer kommunens riktlinjer för enskilda förskolor.

Förskolan bedrivs som en ekonomisk förening, där styrelsen består av föräldrar och representanter från Equmeniakyrkan Lerum.

Som förälder är du delaktig med praktisk hjälp.

Vi får lunchmat som är närproducerad och ekologisk från Nääs Slottskafé och restaurang dagligen.

På Pärlan tycker vi om att skapa på olika sätt, vi uppskattar utevistelse och sjunger mycket tillsammans. Vi arbetar ofta temainriktat utifrån barnens intressen. Vi uppmärksammar olika högtider under året på olika sätt. På Pärlan är vi 2 förskollärare och 2 barnskötare som arbetar.

Är du intresserad av att veta mer?

Kom gärna och hälsa på oss så visar vi er runt och berättar mer om oss!

parlanforskola@gmail.com
  Platsansökan