Reflektionsvandring

Material till reflektionsvandringar

I denna tid av osäkerhet och oro vill vi både följa myndigheternas rekommendationer och fortsätta vara en öppen kyrka. Du är välkommen precis som du är, oavsett om du är en del av församlingen eller om det är första gången du är i närheten av en kyrka.

Vi har gjort en reflektionsvandring som består av ett antal stationer att stanna till vid. Här får du möjlighet att ta del av korta reflektioner, dikter, sång- och bibeltexter, och du kan själv reflektera och be. Du kan ta del av reflektionsvandringen både inomhus i kyrksalen, utomhus runt kyrkobyggnaden, eller där du bor eller befinner dig.

Reflektionsvandringens material sitter uppsatt alla dygnets timmar, så du kan själv välja vilken dag och tid du vill gå. Reflektionsvandringen utomhus runt kyrkobyggnaden startar och slutar vid kyrkporten.

Du kan även ta del av reflektionsvandringens material här via vår hemsida och på så sätt reflektionsvandra där du bor eller befinner dig, eller gå en föreslagen runda längs Säveån.

Om du har funderingar eller frågor, vill samtala eller har behov av praktiskt stöd finns församlingens personal och volontärer till för detta. Välkommen att höra av dig!

Vi önskar Guds frid  – mitt i livets nu!

Varje vecka lägger vi upp en ny reflektionsvandring som du hittar här.