Bibliodrama hösten 2022

Här kommer ett nytt erbjudande att vara med på Bibliodrama, vid tre tillfällen. Alla gånger är separata och oberoende av varandra. Du får ett möte med tre Marior i Bibeln. Vi närmar oss Mariorna med inspiration från Charlotte Frycklunds bok ”Bibelns kvinnor”. I mötet med de bibliska personerna kan vi spegla oss och komma i kontakt med djupskikten i vår personlighet. Vi kan låta Bibelns kvinnor utmana oss och hjälpa oss att få insikter om våra egna liv och Gud.

Vi erbjuder kaffe/te, smörgås och frukt (självkostnadspris, du kan använda Swish). Vill du ha något annat får du gärna ta med det. Maxantal vid respektive datum: 12 stycken.

Anmäl

Susanne Lindström, församlingspedagog och bibliodramaledare
Mobil: 070-248 11 70
E-post: susanne.lindstrom@svenskakyrkan.se

Camilla Malm Samuelsson, pastor och församlingsföreståndare
SMS: 073-560 63 57
E-post: camilla@equmeniakyrkanlerum.se

Genom att du anmäler dig godkänner du att Equmeniakyrkan Lerum hanterar dina uppgifter.
Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

TILLFÄLLE 1

Vi möter Maria – om bön som förändrar, om handlingens bön om att öppna sin dörr för den som behöver.
När: tisdag 20 september kl 15-18
Sista anmälan: 13 september

TILLFÄLLE 2

Vi möter Maria – om drömmar större än verkligheten, om inre längtan större än andras förväntningar.
När: måndag 31 oktober kl 15-18
Sista anmälan: 24 oktober

TILLFÄLLE 3

Vi möter Maria – om att stå kaxig och stark i skärningspunkten mellan oändlig lycka och utvaldhet – oändlig sorg och hopplöshet.
När: måndag 28 november kl 15-18
Sista anmälan: 21 november
Var: Equmeniakyrkan Lerum, Brogårdsvägen 3

Lerums församling inbjuder tillsammans med Sensus och Equmeniakyrkan Lerum till Bibliodrama. Både du som är nyfiken på Bibliodrama, aldrig har prövat eller som tidigare har deltagit är varmt välkommen! Inga förkunskaper om Bibeln eller Bibliodrama behövs.

17 augusti, 2022