Information om Blomsholm

Blomsholm är en gammal skola som ligger ca 5 km från Lerum i e naturskönt läge vid Stora Härsjön mitt emellan Lerum och Landvetter. Adressen är Gamla Härskogsvägen 2, 443 92 Lerum. Blomsholm tillhör Equmeniakyrkan Lerum och används i vår barn och ungdomsverksamhet. En funktionell entréhall med två toaletter har byggts till för några år sedan. Då Equmeniakyrkan är en drogfri miljö är det självklart att även Blomsholm är det.

Prislista

Hus

Pris/dygn 08:00-08:00 500 kr + 20 kr/person
Pris/kväll 17:00-24:00 300 kr + 10 kr/person
Pris/dag 08:00-17:00 300 kr + 10 kr/person

Vindskydd

(tillgång till yttre hall med toaletter)
Pris/dygn 08:00-08:00 100 kr

Karta

Nedan hittar ni markeringar för vilka vindskydd som går att boka.

Nyckel

För att komma in i huvudbyggnaden på Blomsholm krävs en kod som knappas in i kodlåset. Kod och instruktion för detta skickas till er i separat e-post. Koden gäller under er vistelse och tas därefter bort ur systemet.

Städning

Ni som hyresgäster ansvarar för att Blomsholm är städat och iordningställt efter er vistelse.
Städning gör ni enligt den städinstruktion som finns nedan. Instruktionen är också anslagen på skåp innanför dörren till köket

Städinstruktion

Vi hoppas att ni har haft en bra och trevlig vistelse på Blomsholm!
Innan ni lämnar Blomsholm vill vi att ni gör följande:

• Fyll i närvarorapporten som ligger i köksskåpet längst till höger.
  • Städa toaletterna, tvätta golven.
  • Töm papperskorgarna och byt handdukar. Nya handdukar finns i ett överskåp i köket. Lägg de smutsiga handdukarna i städförrådet.
  • Gör rent i köket: Torka av spisen, diskbänk, bänkar, köksbord.
  • Ta med all mat hem, torka ur kylskåpet men låt det vara påslaget. Kontrollera att
  • kylskåpsdörren är stängd.
  • Sopa och våttorka alla golv.
  • Sopa ur askan ur spisen och bär ut den. Gå snett höger från ytterdörren och töm ut den i asktunnan. Är det glöd kvar eller om den är varm så häll rejält med vatten över askan.
  • Ställ bord och stolar enligt skissen.
  • Skruva ner elementen till ca 10 gr.
  • Stäng och regla alla fönster och dörrar.
  • Ta ut sopor till soptunnan. Återvinning tas med till återvinningscentraler. De närmaste ligger vid Lidl eller vid Vårdcentralen i Lerum
  • Gå runt tomten och se till att inget skräp ligger kvar.
  • Upptäcker ni några fel eller brister så meddela uthyrare.