“Det nya Europa inte för alla”

I november 2012 startade Göteborgs Stadsmission projektet Crossroads Göteborg. Anledningen var den ökade tillströmningen av EU-medborgare och tredjelandsmedborgare. Situationen för dessa människor var – och är – svår. Många lever som hemlösa i Sverige, har svårt att hitta arbete och lever utanför samhället.

Med anledning av situationen i Lerum bjuder Svenska kyrkan in till föreläsning om tiggare och arbetslösa EU-medborgare.

Föreläsare Claes Haglund, projektledare för Crossroads Göteborg, gästar församlingen torsdagen den 5 februari. Han kommer då först att möta ungdomar och konfirmander på eftermiddagen och ge en föreläsningen för dem. På kvällen, kl. 19.00 i församlingshemmet ges en föresläning för allmänheten.

Torsdagen den 5 februari 19.00 Församlingshemmet, Kantor Edgrens väg 4
Föreläsningen arrangeras av Lerums församling, Missionskyrkan i Lerum & Sensus.

Affisch “Det nya Europa för alla”

26 januari, 2015