Välkommen Andreas

Sedan slutet av augusti vikarierar Andreas Ålöv för Ulrika Henkelman som är tjänstledig i ett år. Här kommer en kort presentation av Andreas.

Namn:
Andreas Ålöv

Familj:
Gift med Pernilla Ålöv och har två döttrar, Alice (snart 4) och Esther (snart 2).

Bor:
I Göteborg

Fritid:
När jag inte jobbar så umgås jag med min familj eller skriver/spelar musik.

Uppväxt:
Uppvuxen i Hisings Backa med mamma, pappa och lillasyster. Tillbringade 7 år i Stockholm efter gymnasiet som student, men är åter i GBG sedan 2005.

Utbildning:
Examen från Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, teologi- och språkkurser vid Göteborgs Universitet.

Viktigt för min tro:
Att ständigt få lära mig nya saker, och att få diskutera ”hur allt hänger ihop”. Att låta Gud förvandla hjärtat genom Ordet.

Församlingsarbete:
Musikpedagog, Bäve Församling (Svenska Kyrkan)

Barn- och familjekonsulent, Frälsningsarmén i Alingsås

Viktig bön:
”Lär mig leva nära Dig!”

Första tiden som musikledare:
Att träffa så många som möjligt och skapa mig en bild av vad församlingen är i behov av från mig som musikledare. Att upptäcka alla fantastiska gåvor som Herren lagt ner i församlingens medlemmar, och uppmuntra människor att använda dom.

Ser framemot i tjänsten som musikledare:
Att få se både församlingen och mig själv växa till i tro på Gud. Att få bidra med de gåvor jag har.

26 augusti, 2014