Hälsning från Camilla Malm Samuelsson

Hej!

Jag ser fram mot att få bli en del av Lerums missionsförsamling då jag börjar som församlingsföreståndare den 1 september. Här kommer lite fakta om mig. Jag hoppas inte att ni skall få en uttömmande bild, utan att ni blir lite nyfikna på att lära känna mig, liksom jag är nyfiken på er alla.

Namn: Camilla Malm Samuelsson
Familj: Magnus Malm Samuelsson och bonusson Daniel 12 år.
Bor: Omväxlande i Fristad och Mölndal
Fritid: Resor och utflykter, promenad vid hav och i skog, vänner och matlagning, skratt och allvar…
Uppväxt: I Mölndal på vintern och Norra Aröd på sommaren, tillsammans med föräldrar och bror.
Utbildning: Livets skola. Även grundskola, tekniskt gymnasium, teologi kandidat examen, ständig fortbildning.

Viktigt för min tro: Livet och tron hör ihop, vardagslivet är mitt lärjungaskap. Jag behöver andra människor att höra ihop med, att reflektera tillsammans med, att utmanas av. Vi bärs av varandras tro. Att skapa rum för egen bön och vandring med Jesus är viktigt, regelbunden själavård och retreat är två hjälpmedel för min andliga friskvård.

Församlingsarbete: Kungälvs missionskyrka, Lidingö församling, Bifrostkyrkan (Mölndal) och Johannebergs missionskyrka.
Viktig bön: ”Visa mig, Herre, din väg och gör mig villig att vandra den.”
Förebild: Jesus, hans attityder och hur han bemöter varje individ där hon är.

Första tiden som pastor i Lerums missionskyrka: Möta och börja lära känna dig som läser det här och andra människor som kommer i min väg. Besöka verksamheter och försöka förstå hur församlingen fungerar. Finna vägar för samarbete och delta i gemensamma processer där vi söker Jesus och vägen framåt.

Ser fram mot i tjänsten som församlingsföreståndare: Att tillsammans med er be och arbeta över innehållet i den annons som gjorde att jag sökte tjänsten: ”En viktig fråga för oss är hur vi kan forma vår församling så att vår gemensamma tro når in i, utvecklar och utmanar var och ens personliga tro och att vi sedan också vågar dela detta i större utsträckning med varandra.” Jag hoppas på att arbeta med alla åldrar och att ni vill använda mig i enskilda samtal, i gruppsamtal och i kreativa processer. Jag ser fram mot att bli en del av ert gudstjänstliv och era mötesplatser.

Bibelverser jag tänker på just nu: ”Allting har sin tid…” (Pred 3) ”Ro ut på djupt vatten och lägg ut näten där.”(Luk 5:4)”Låt oss inte älska med tomma ord utan med handling och sanning.” (1 Joh 3:18)

Jag önskar er en fin sommar och Guds välsignelse!

18 augusti, 2014