Inspirationsdag kring vårt uppdrag i Equmeniakyrkan

Lördagen den 18 mars kommer representanter från Equmeniakyrkan riks att gästa Lerum för att hålla i en inspirationsdag kring vårt uppdrag i Equmeniakyrkan. Medverkar gör Lasse Svensson, kyrkoledare, Klas Johansson, verksamhetskoordinator, Gunilla Ikponmwosa, internationell samordnare för Mellanöstern och Nordafrika, Emanuel Furbacken & Yvonne Göransson, regionala samordnare för migration och asyl. De kommer att tala om Equmeniakyrkans vision, verksamhetsplan, arbete internationellt och nationellt. De kommer inspirera, svara på frågor och dela Guds ord. Förutom en storsamling kommer eftermiddagen innehålla seminarium och avslutas med ett kvällsmöte kl 18.

Det går bra att vara med på hela eller del av av dagen. På söndagen predikar Lasse Svensson i gudstjänsten kl. 10 i Equmeniakyrkan Lerum.

Arrangemanget anordnas av Equmeniakyrkorna i Lerum, Gråbo, Sjövik, Floda, Sävedalen och Jonsered.

Program lördag 18 mars

13.30 Storsamling – ”Equmeniakyrkan på gång, laddade och tända”, Lasse Svensson m.fl
Vi är en kyrka med goda redskap och tänd för en omvänd trend

14.30 Workshops med föredrag och samtal (du väljer ett alternativ på plats)

1. En kyrka för hela livet… Lasse Svensson
Att vara församling där alla får plats och ges möjlighet både till vila och att växa i sina gåvor. Om att bevara engagemang och uthållighet i en stressad tid.
2. där mötet med Jesus Kristus förvandlar… Klas Johansson
Hur utvecklar vi våra församlingar och erbjuder mötet med Jesus på ett relevant sätt i vår tid? Om församlingsutveckling och lärjungaskap.
3. dig och mig… Emanuel Furbacken och Yvonne Göransson
Hur är vi kyrka när missionen flyttat hem till vår egen dörr? Om att ta vara på nya svenskar och möta dem trovärdigt och generöst.
4. och världen… Gunilla Ikponmwosa
Kyrkans djupaste kallelse är mission. Om vårt internationella arbete idag och hur vi kan fortsätta vara en missionerande kyrka.

16.00 Fika

17.00 Storsamling – Uppsamling från workshopen och tillfälle till frågor och samtal

18.00 Kvällsmöte – Möten som förvandlar, Lasse Svensson m.fl. medverkar

30 januari, 2017