Konfirmation 2020/2021

Max antal deltagare uppnått men anmäl för att hamna på kölista

Equmeniakyrkan och Equmenia Lerum bjuder in dig, som är född 2006 eller tidigare, att delta i konfirmationen. Du får tillsammans med andra vara med om ett spännande och lärorikt konfirmationsår med mycket tid till att fundera och samtala kring livet och den kristna tron.

Konfirmationen startar efter en informationskväll för konfirmander och föräldrar tisdagen 22 september kl. 19. Vi träffas en tisdagseftermiddag i veckan. Samlingen börjar med fika efter skolan och håller på i 2 timmar. Utöver eftermiddagssamlingarna, träffas vi några söndagar samt har ett konfadygn under hösten och ett helgläger på våren. Konfirmationshögtiden blir i slutet av maj 2021.

Undervisningen är kostnadsfri. För fika, mat och läger tas en själv-
kostnadsavgift ut på ca 2000 kronor. Material och Bibel ges i gåva från
Equmeniakyrkan.

Efter sommaren skickas det ut mer information och en inbjudan till första
träffen.

Anmälan till konfirmation 2020/2021

Anmäl dig så fort du kan, gärna före den 15 juni. Begränsat antal platser. Om det finns platser kvar, går det att anmäla sig också när skolan börjar.

Välkommen att höra av dig om du har några frågor!

Camilla Malm Samuelsson
 Oscar Molneryd