Konfirmation 2022/2023

Vem är jag? Finns Gud? Vad är meningen med livet?

Länk till anmälan konfirmation 2022/2023

Du går i högstadier och skall börja forma ditt eget liv. Du kanske funderar på “Livets stora frågor”. Som konfirmand får du samtala med jämnåriga och vuxna om frågor som berör dig och världen samt fundera på vad kristen tro innebär. Detta samtidigt som du träffar nya kompisar och har riktigt kul.

Equmeniakyrkan Lerum och Equmenia Lerum bjuder in dig som är född 2008 eller tidigare att delta i konfirmationen. Du får tillsammans med andra vara med om ett spännande och lärorikt konfirmationsår med mycket tid till att fundera och samtala kring livet och den kristna tron.

Konfirmationen startar efter en informationskväll för konfirmander och föräldrar tisdagen 27 september 19.00. Vi träffas för konfirmation varje tisdag eftermiddag. Samlingen börjar med fika efter skolan och håller på i 2 timmar. Start tiden på eftermiddagen försöker anpassas till skolans schema.

Utöver eftermiddagarna ses vi några söndagar samt ett konfadygn under hösten och ett helgläger i april. Konfirmationshögtiden blir i maj 2023.

Undervisningen är kostnadsfri. För fika, mat och läger tas en självkostnadsavgift ut på ca 2000 kronor

Material och Bibel ges som gåva från Equmeniakyrkan Lerum.

Efter sommaren skickas det ut mer information och en inbjudan till första träffen till er som anmäler sig.

Anmäl dig så fort du kan gärna innan 15 juni. Begränsat antal platser.

Länk till anmälan konfirmation 2022/2023

Det går bra att anmäla sig över sommaren och när skolan börjat fram till 18 september. Välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Hoppas vi ses i höst!

Vill du veta mer? Kontakta Camilla

Sker i samarbete med studieförbundet Bilda.

10 april, 2022