Konfirmation 2024/2025

Du går i högstadiet och skall börja forma ditt eget liv. Du kanske funderar på “Livets stora frågor”. Som konfirmand får du samtala med jämnåriga och vuxna om frågor som berör dig och världen samt fundera på vad kristen tro innebär. Detta samtidigt som du träffar nya kompisar och har riktigt kul.

Equmeniakyrkan Lerum bjuder in dig som är född 2010 eller tidigare att delta i konfirmationen. Du får tillsammans med andra vara med om ett spännande och lärorikt konfirmationsår med mycket tid till att fundera och samtala kring livet och den kristna tron.

Datum och annan Information

• Tisdagen den 24 september 2024 kl 19.00 är det informationskväll för konfirmandrar och vårdnadshavare.
  • Konfirmationshögtiden blir i maj 2025
  • Undervisningen är kostnadsfri. För fika, mat och läger tas en självkostnadsavgift ut på 2600 kronor.
  • Material och Bibel ges som gåva från Equmeniakyrkan Lerum.
  • Efter sommaren skickas det ut mer information och en inbjudan till första träffen till er som anmäler sig.

• Anmäl dig så fort du kan gärna innan 30 juni.
  • Det går bra att anmäla sig över sommaren och när skolan börjat fram till 15 september.
  • Anmälan på denna länk: https://forms.gle/sTkCZS1M4PEPwXXd7

Välkommen att höra av dig om du har några frågor! Kontaktuppgifter finns här: Personal

17 april, 2024