Påsk 2024

Påsken är kyrkans viktigaste högtid, det är här allt händer, allt som är grunden för vår kristna tro. Välkommen att ta del av påskens alla gudstjänster! Vi följer i år Matteusevangeliet och får som vanligt gå in i olika känslor, spegla våra liv i Jesu sista vecka, ta emot fantastisk sång och musik. Se kalender för detaljerad information.

På palmsöndag, 24/3 kl. 10, är det påskgudstjänst för alla åldrar. Vi får vara med om ett påskspel skildrat av barn, konfirmander och andra ungdomar där vi får uppleva påsken i sin helhet. Invävt i påskspelet kommer vi sjunga och lyssna till barnkören.
Välkomna att ta del av påskhelgens helhet: Skärtorsdag 28/3 kl. 20, Långfredag 29/3 kl. 10 och Påskdag 31/3 kl. 10.

Vill du sjunga i påskkör?

Påskdagen, 31 mars, har du möjlighet att sjunga i en kör/körgrupp i vår kyrka. Vi övar vid följande tre tillfällen: Tisdagar 12, 19 och 26 mars kl. 19:00-21:00
Anmäl dig till Hans Bergstrand via mail: hans.r.bergstrand@gmail.com

01 mars, 2024