Sånger som förändrar

Älskar du att sjunga i kör? Vill du sjunga världen bättre?
Equmeniakyrkan Lerum bjuder in till ett körprojekt i höst, framtaget av Diakonia och Carin Åkesson!

Sången som drivkraft för en bättre värld

I alla tider, i alla kulturer, över hela världen har människan sjungit sånger för att uttrycka sin glädje och kärlek över livet. Men sången har också fått bära drömmar och längtan i kampen för rättvisa, fred och frihet.

”Sånger som förändrar” är ett material för kör som kommit till i mötet mellan Diakonia och körpedagogen Carin Åkesson. Sångerna är samlade från många länder och tider men har det gemensamt att de bär en berättelse om förändring och utmaning. Några av sångerna har kommit till i frustration, i utsatthet eller under tårar, men de har också fötts i tron på kärleken mellan människor och tron på Gud och en bättre värld. Musik och berättelser varvas till en helhet i en konsert som väcker tro, engagemang och förändringslust.

Mera info finns på www.diakonia.se, sök på ”sånger som förändrar”

Tider

Konsert: Söndag 10 november, 16:00
Repetitioner: Torsdag 10 & 24 oktober, 7 november 18:30-21:00, samt lördag 9 nov 10:00-14:30.

Det är ett omfattande program med 12 sånger. Det räcker inte med att komma på repetition enbart lördagen. Alla kommer dock inte att sjunga på allt, men den uppdelningen vet vi inte förrän vi vet vilka deltagare vi har. Därför är det viktigt att komma på de flesta övningarna.
Räkna med intensiva repetitioner, men vi tror att det är värt mödan många gånger om.

Kostnad

Vi kommer att ta ut en liten administrationsavgift, troligen 100:-, för notmateriel och fika.

Anmälan

Vi vill gärna ha en intresseanmälan, så fort som möjligt, men senast 15 september.
  musikradet@equmeniakyrkanlerum.se
  Hans Bergstrand, 073-7072681